onsdag 24 juli 2013

Dekaler, Långresa och Tune-up!

Hej Bloggen!

Gud va mycket som har hänt...

Imorgon börjar SM, så jag täntke att jag skulle uppdatera alla om vad som hänt med oss den senaste tiden. Vi har ju varit lite dåliga på att uppdatera här, mestadels på grund av att vi alla har varit ute och farit lite överallt.

Men du till det viktiga, vad har vi haft för oss?

Vi har satt på dekaler på kobran, så nu har vi en helt ny look!

(Tack Bengan för dekaleringen!)

Tyvärr var vi tvugna att sätta på dekalerna på TBK i Åkersberga, så igår fick vi en väldigt trevlig tur från Åkersberga till Nynäshamn på ca 55 distans. Som tur va hade vi 10 m/s medvind hela vägen, så efter en tråkigt passage med motor till saltsjöbaden kunde vi länsa i 7 knop resten av vägen.

och så fick vi sätta in vårt nya fall

Slutsligen vill jag prata om dagens Tune-Up race som vi körde idag. Vi grabbar stack ut en stund innan och tränade för att sedan åka till banområdet för racet. Väl framme kollade vi vädret och blev glada när vi insåg att alla väderleksrapporter var överens om att det skulle vrida från nord till ost under timmen då racet gick. Detta ledde till att det blev en rätt kaosartad lovartsstart där hela fältet tjuvstartade (varav vissa till och med körde på fel sida av startlinjen ^^).

...Hur som helst lyckades vi på något sätt tas oss ur den gigantiska klunga som bildades och vi upptäckte samtidigt att de flesta inte verkade ha koll på hur vinden skulle vrida. Så vi stack snabbt ut på högerkanten och seglade därigenom in oss på en trevlig niondeplats. Rätt bra start helt enkelt. Nu gäller det bara att repetera imorgon, för imorgon börjar det på riktigt! Håll tummarna!

Oh, jag glömde nästan: vi har nya fendrar på båten, tack vare att vi kom tvåa på Lidingö Runt.

vi hörs imorgon!

(Joel syns inte på bilden, han är för smal för att uppfattas av kameran)