söndag 11 mars 2012

Båtfix!

Tja tja! Igår var det full rulle. Jag, Joel och Didrik fixade lite igår på Kobran, Sebbe kunde tyvärr inte. Vi delade upp arbetet på ett smidigt sätt så att alla fick fixa varsin grej. Didrik jobbade med att fixa lite med lanternorna som har strulat lite, men nu har vi fixat det riktigt snyggt genom att sätta en kontakt i fören så att vi kan ta loss lanternan helt då vi ju inte behöver den på dagen. Joel fixade med rodret som hade fått lite bubblor på sig från förra säsongen. Han slipade och spacklade igen ojämnheterna och nästa gång vi fixar med det ska vi slipa bort spacklet och behandla rodret på något bra sätt. Jag jobbade med att fixa till kölen som har drabbats av lite rost. Rosten slipade jag bort med vinkelslipen och sen målade jag på lite rostskyddsfärg och spaclade över det sen.

När vi hade myst klart med Kobran drog Joel hem till sig. Jag och Didde drog hem till honom och lanade lite Virtual Skipper 5 istället för att kolla på melodifestivalen. Man måste ju hålla uppe taktiken även på vintern också! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar