lördag 4 februari 2012

Båtmässan Göteborg

Idag var en en härlig dag med en promenad på isen utanför Kovikshamn några mil norr om den sköna staden Göteborg. Solen gassade o isen var alldeles klarblank och ett gäng skridskoåkare siktades längre ut mot skärgården.

Sedan bar det efter lunch av mot Båtmässan som bestod till största del av nya styrpulpeter med nya värdelösa lösningar av allt möjligt ointressant som skulle kunna göra den ena bättre än den andra. Men det fanns dock några segelbåtar och intressanta tillbehörsmontrar som jag och min käre farfar jagade runt bland och letade efter alla möjliga sponsorer och nödvändiga kontakter.

Jag kan bara säga att Expresseglare är en otroligt trevlig sort för sig och det är otroligt kul att diskutera alla möjliga lösningar för trim, fart och däckslayout mm. med dessa människor och jag kan gott säga att jag fått en suverän försmak inför AlltFörSjön i vår där hela teamet kommer vara med...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar