lördag 25 juni 2011

Tja tja bloggen!

Klantig som jag är lyckades jag vurpa på biken så att jag skadade axeln rejält. Olyckan skedde i onsdags och jag åkte till Sös-akuten. När jag kom dit trodde alla att axeln var ur led och jag fick ta massa blodprover innan jag blev röntgad. Efter att läkarna tittat på röntgen så kom dom fram till att det inte var nått med benen i axeln utan att det kanske bara var en sträckning i musklerna och sa att det skulle gå över ganska snabbt. När jag skulle sova så hade jag skit ont i axel och tyckte att det gjorde på tok för ont för att vara en muskel skada plus att jag kände att ben i axeln gnagde mot varandra lite som dom ville och jag kom fram till att jag var tvungen att kolla upp det. På morgonen åkte jag då till City-akuten där jag fick bli röntgad igen och då sa dem att nyckelbenet var helt ur led och att ledbanden till det hade gått av så att jag skulle vara tvungen att operera men det kunde dom inte göra där så då blev jaga skickad tillbaka till Sös-akuten där dom hade missat helt att nyckelbenet var ur led. När jag hade pratat doktorn på Sös, sa hon att man inte gör något åt min skada om inte ledbandet är helt av och hon sa att man brukar sätta det i en skala på 1-3 där 3 är helt av och hon trodde att mitt var mellan 2 och 3 och man kan inte veta helt säkert om man inte gör en magnetröntgen men det tyckte dom inte att jag skulle göra så jag fick en lista på sjukgymnaster som jag kan besöka för att få övningar och sen ska jag tillbaka om 6 veckor för att se om det har blivit bättre. Det känns konstigt att jag ska gå runt med nyckelbenet ur led och det ska sätta sig på plats själv. Detta gör så att jag missar SM men vi gör alt för att hitte en som kan ta min plats så får jag fota på SM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar